„Dziecko z niepełnosprawnością w rodzinie i środowisku” -
A A A

„Dziecko z niepełnosprawnością w rodzinie i środowisku”

Od 7 listopada 2011r. do 30 grudnia 2011r. Stowarzyszeni Integracyjne „Klub Otwartych Serc” w Wieruszowie było realizatorem projektu „Dziecko z niepełnosprawnością w rodzinie i środowisku” finansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Adresatami projektu były dzieci i młodzież niepełnosprawna z terenu powiatu wieruszowskiego i wieluńskiego - uczniowie szkół ponadgimnazjalnych realizujące obowiązek szkolny w szkołach podstawowych, gimnazjalnych. Łącznie w projekcie wzięło udział 40 dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Adresaci projektu to uczniowie szkół masowych lub uczniowie, którzy realizowali obowiązek szkolny w ramach indywidualnego toku nauczania ze względu na rodzaj swojego schorzenia i brak innych możności Bardzo ważnymi adresatami projektu byli również rodzice, opiekunów osób niepełnosprawnych (20 osób).

Głównymi celami realizowanymi w ramach projektu było:

  • Wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwojowych dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
  • Poprawa stanu zdrowia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w zakresie sprawności fizycznej, intelektualnej i manualnej.
  • Zwiększenie wiedzy wśród rodziców, opiekunów, kadry i wolontariuszy bezpośrednio zaangażowanych w projekcie oraz władz lokalnych i różnych podległych placówek realizujących zadania dla dzieci i młodzieży nt. niepełnosprawności oraz procesu integracji osób niepełnosprawnych w środowisku lokalnym.

 

Całość zadań realizowanych w ramach projektu można podzielić na:

  • działania edukacyjne i rehabilitacyjne prowadzone w formie grupowej i indywidualnej,
  • działania integracyjne w ramach terapii społecznej.

Adresaci projektu w trakcie jego realizacji mieli możliwoś uczestniczenia w m.in.:

  • szkoleniu z zakresu ceramiki - adresowane do osób niepełnosprawnych powyżej 16 roku życia
  • zajęciach rehabilitacyjno – relaksacyjne i arterapeutycznych – działanie adresowane do dzieci i młodzieży niepełnosprawnej realizującej obowiązek szkolny, szczególnie w ramach indywidualnego toku nauczania oraz szkolnictwie specjalnym 
  • działania integracyjne- wycieczka i spotkanie świąteczne.

Rodzice i opiekunowie natomiast brali udział w szkoleniu w trakcie którego mogli skorzystać z porad prawnych i konsultacji w zakresie programów dla osób niepełnosprawnych.